Medisch verantwoord én helemaal van nu!

DMS is zowel interieur- als exterieurspecialist van medische tijdelijke, semipermanente en permanente huisvesting. Bij deze uitbreiding hoort een andere naam die de lading beter dekt: Dutch Medical Systems. Een nieuwe corporate positionering en uitstraling zijn een logisch gevolg van deze naamsverandering. De vraag aan Trend om zorg te dragen voor een nieuwe corporate uitstraling die aansluit bij de positionering.

Om te beginnen verfijnden we de reeds bestaande corporate uitstraling. Het logo maakten we 2014-proof en stileerden we om de link te houden met het 'oude' DMS. Het logo oogt professioneler en toont, dankzij de frisse kleuren, het medische aspect. De lijn van de uitgesproken rustige en cleane corporate uitstraling hebben we doorgetrokken in de stationary, bestaande uit briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Less is more!

Online zetten we DMS met een dito uitstraling neer. Een heldere, frisse site. Geen poespas. Wel veel duidelijkheid in het aanbod en de meerwaarde van DMS. DMS is een bedrijf dat semipermanente en permanente verblijfruimtes levert, met name aan zorginstellingen. De website moet dus beslissers op facilitair/medisch gebied aanspreken. Daarnaast moet de website professioneel en betrouwbaar overkomen.

Om op de homepage direct alle producten te tonen en hierover informatie te geven, is er gebruikgemaakt van tabjes. Links selecteert men het product. Rechts verschijnt een korte introductie, met daarbij een doorlink naar een complete omschrijving van het product. Hier worden voorbeelden getoond uit de praktijk.



Belangrijk voor DMS zijn de samenwerkingen met hun klanten. Hier zijn ze enorm trots op en deze willen ze dus graag naar voren laten komen op de website. Hiervoor is gebruikgemaakt van een slider met logo’s van de klanten, welke doorlinken naar de projecten die DMS voor deze klanten gerealiseerd heeft. Hier wordt uitgebreid uitleg gegeven over het project en er worden prachtige projectfoto’s laten zien.

Neem hier een kijkje op de nieuwe website van Dutch Medical Systems.

Een in-het-oog-springende map

De corporate uitstraling moest passen én opvallen in een markt met A-merken. Als kleine speler wil DMS laten zien dat ze qua kwaliteit mee kunnen met die grote jongens. Echter, met de voordelen van een klein, innovatief, hands-on bedrijf. Dat is DMS. Voor de salesmannen ontwikkelden we daarom een opvallende map, die aansluit bij hun positionering. Deze map, met informatie over DMS en haar producten, laten ze achter bij de (potentiële) klant.