Euromate-header

Pure air

Het merk Euromate heeft een substantiële merkwaarde en merkbekendheid opgebouwd in de jaren van haar bestaan. Het is van belang dat die waarde en bekendheid ook herkenbaar zijn in het nieuwe Euromate. In een duidelijke briefing werd dan ook gevraagd om een zekere associatie met het oude Euromate-logo. Na een eerste gezamenlijke sessie werd al snel duidelijk dat we met een club ambitieuze mensen te maken hadden die Euromate naar een hoger plan willen brengen. Een associatie met ‘vroeger’ werd dan ook snel in twijfel gebracht en we lieten ze zien dat je met een compleet vernieuwde uitstraling toch je merkwaarde en merkbekendheid kunt behouden. Een Engelse pay-off die aanduidt in welke business ze zitten en een belofte uitspreekt maakte het compleet.

Herkenbare ontwerpelementen

Een hele rits communicatiemiddelen mochten we onderdompelen in nieuwe huisstijl. Daarin hebben we gezocht naar herkenbare ontwerpelementen die voor een eigen en unieke uitstraling zorgen. Van briefpapier, niet-thuis kaarten, het wagenpark, nieuwsbrieven tot aan de corporate- en productbrochures, we vinkten ze allemaal af. Continu scherp gehouden door elkaar en een kritische klant (met nog kritischere deadline wink) die we met regelmaat vroegen om in de keuken te komen kijken en feedback te leveren. Een frisse samenwerking waarin collega Arno ervoor zorgde dat Euromate keurige stramienen geleverd kreeg waarin hun eigen DTP-dame de middelen kon voorzien van content.

Ook fris online!

Online wordt voor Euromate een belangrijk onderdeel van hun sales. Daarom is er vol ingezet op een professionele en conversieverhogende website voor hun distributeurs in Europa. Met het aannemen van een eigen online marketing dame staat Euromate ook online haar mannetje en gingen we aan de slag met een corporate webdesign gericht op call to action. Omdat Euromate in een veelzijdigheid van branches haar luchtreinigers levert is er met elkaar goed nagedacht over binnenkomst van de bezoekers en de trechtering richting de juiste oplossing. Met diverse onderlinge verbanden in de website zorgen we ervoor dat producten en oplossingen aan elkaar gekoppeld zijn en bezoekers worden omgezet in klanten. Met een goed ingericht Google Analytics-account geven we Euromate de basis om haar online marketing resultaatgericht in te kunnen gaan zetten. Een belangrijke beurs zorgde ervoor dat een (piep)klein deel van de website inmiddels live staat en we parallel daaraan het design van de verdere website afgerond hebben en momenteel aan het bouwen zijn. Wordt vervolgd half maart!