Koel-header

Een nieuw jasje


We zetten een plan van aanpak op om Leerpunt KOEL buiten de regio in de markt te zetten en de huidige communicatie(middelen) te optimaliseren. Parallel aan dit traject mochten we het eerste communicatiemiddel aanpakken en onder de loep nemen, de Studiegids voor 2015 met daarin alle scholingen voor volgend jaar. We bedachten een nieuwe indeling die het voor de doelgroepen nóg gemakkelijker moet maken om gericht een scholing te boeken en we zorgen voor een eenduidige weergave waarbij de inhoud van alle scholingen duidelijk weergegeven wordt. In een nieuw jasje, met frisse nieuwe fotografie en voorzien van de nodige DM-tricks viel de gids eind november 2014 op de mat.

Doelgericht


De doelgroepen van KOEL verschillen nogal. Van doktersassistenten tot huisartsen. Volgens KOEL zijn deze verschillende doelgroepen niet in een hokje te stoppen, daarom benaderen we de huisartsen met een aparte mailing waarbij de middelen afgestemd zijn op een drukbezette arts. We testen in verschillende varianten om te zien of we een beetje grip kunnen krijgen op deze ‘ik-leef-volgens-mijn-10-minuten-spreekuur-agenda’-huisartsen.

Intern bij KOEL dragen we ook ons steentje bij. College Kim waant zich voor 8 weken in de nascholingsbranche en vervangt de communicatiemedewerker die op dat moment met zwangerschapsverlof is. Een mooie combinatie, omdat we met wat ‘inside information’ een dergelijk project nog beter kunnen oppakken en direct meer gevoel bij de klant en haar doelgroep krijgen.

Toekomst

Zodra de Studiegids op de mat viel zijn we alweer begonnen met de opvolging in de vorm van e-mailnieuwsbrieven en on- en offline direct marketing om vervolgens ervoor te zorgen dat Leerpunt KOEL niet alleen het maximale uit bestaande klanten haalt maar ook nieuwe klanten buiten de regio aan zich gaat binden. Een continu proces wat we met veel plezier met het gehele team van KOEL oppakken!