Nlfood hoofdbeeld

Kruideniers naam

Om samen een front te vormen en nog sterker in de schappen te staan van de buitenlandse supermarkten hebben Warex en Foodbrokers besloten om verder te gaan als één bedrijf. Zo profiteren ze daarbij niet alleen van elkaars (schaal)voordelen en afzetgebieden maar wordt ook het assortiment voor onze landgenoten in het buitenland dusdanig uitgebreid. Je kunt het zo gek niet bedenken of je komt het tegen in Curaçao, Australië en zelfs in Kazachstan. Onze Nederlandse levensmiddelen weten niet alleen Nederlanders in het buitenland te bereiken, maar hebben een dusdanige status dat ook buitenlanders inmiddels de kwaliteit herkennen en zich veelvuldig wagen aan een stroopwafel. Dat de naam dus Nederlandse kenmerken in zich moest hebben was duidelijk. Die vereiste vormt in combinatie met een rasechte kruidenier al snel een naam en uitstraling die vooral duidelijk is en niets aan de verbeelding overlaat: NLfood!

Pop-up supermarkt

Parallel aan de ontwikkeling van de corporate uitstraling staat er een belangrijke beurs in Keulen op het programma. Hét moment om hun (potentiële) klanten te introduceren met NLfood. Hoe doe je dat anders dan je klanten te verwelkomen in je eigen pop-up supermarkt? Eén van de krachten van NLfood is dat ze uniek zijn als het gaat om de bestelling die je bij ze kunt plaatsen. Daar waar de traditionele exporteur minimaal een pallet vol speculaas levert kun je bij NLfood ‘mixen en matchen’ en een pallet bestellen met een variëteit aan oer-Hollandse producten. De buitenlandse supermarkt verkoopt immers niet een hele pallet vol speculaas maar heeft graag van alles wat.

De beursstand suggereerde een bezoekje aan een supermarkt vol met oer-Hollandse producten. Dat leverde unieke schappen op, waarin de appelmoes naast de zakjes drop stonden en de beschuit naast de mayonaise, als ook een avondje fotograferen in een supermarkt die compleet op zijn kop gezet werd. Het resultaat voor NLfood is een succesvolle beurs met veel winkelbezoekers die geïnteresseerd waren in de unieke aanpak van NLfood. Nu gaan we zorgen voor een vervolg waar de ‘winkelwagentjes’ goed volgeladen worden.

Uitrol

Inmiddels werken we ook aan de start van de online zichtbaarheid van NLfood en gebruikelijke communicatiemiddelen als een productbrochure en stationery.