Altijd bereikbaar zijn. Dat is het idee.

De Rabobank is een bank met ideeën. Ook Rabobank Westland had een idee: MKB-klanten snel kunnen bereiken in het geval van calamiteiten, voor nog veiliger bankieren. Hiervoor zijn de juiste klantgegevens van belang. Maar hoe kom je daaraan? Trend werkte het plan uit in een mailing, met als thema: Altijd bereikbaar zijn. Dat is het idee. 
De mailing bestaat uit een brief, een folder en een antwoordkaart, uitgevoerd in twee versies. Klanten die internetbankieren kunnen hun gegevens online doorgeven en/of aanpassen. De klanten die niet internetbankieren kunnen gebruik maken van een antwoordkaart. In de mailing wordt onder meer het belang van een optimale bereikbaarheid benadrukt.

Nog een idee: een diner voor twee


Voor een maximale respons bedachten we nog een extra trigger. Wie voor 1 juli 2012 zijn of haar gegevens doorgeeft maakt kans op een Bongo Sterrenrestaurant cadeaubon. De bon geeft recht op een diner voor twee personen in een sterrenrestaurant.

Een idee dat werkt!


De mailing is een groot succes. De respons is zo groot dat Rabobank extra mankracht moest inzetten om alles te verwerken. Vanwege dit succes zal de mailing (in aangepaste vorm) ook worden ingezet voor de particuliere markt. We hebben alweer ideeën genoeg!