Ondernemer zoekt frisse blik

De jonge ondernemers van Vitaliday kwamen bij Trend met de vraag of we het design van hun verpakkingslijn konden verfijnen. Het huidige design stond al even, dus het was weer eens tijd voor een opfrisbeurt. Dat hebben ze geweten. Wij zetten Mireille, onze eigen enthousiaste, jonge hond, op deze klus. Met een aantal voorstellen wisten we ze te overtuigen van onze kwaliteiten en zijn we met elkaar aan de slag gegaan.

Uitwerking

Omdat aan het logo niet getornd mocht worden is er binnen de bestaande uitstraling van Vitaliday een ontwerp gemaakt voor de nieuwe verpakkingen. We werkten de verpakkingslijn uit in vier verschillende categorieën. Deze hebben elk een eigen herkenbare kleur. Na goedkeuring van het ontwerp kon het échte ontwikkelen beginnen: zestien verpakkingen, in vijf maatvoeringen met vier talen.

Passen en meten

Uitdagingen! Daar kun je Trend wel op afsturen. De verpakkingen moesten voldoen aan de strenge richtlijnen die de farmacie aanhoudt met betrekking tot duidelijke vermelding van allergieën en ingrediënten, tekstgroottes, interlinie, etc. Met wat passen en meten zijn deze noodzakelijke onderdelen perfect toegepast in de nieuwe verpakkingen. 


Ondertussen ...


In de tussentijd was iedereen zo enthousiast geworden dat de mannen van Vitaliday ook graag onze visie op het design van de webshop wilde horen. Daarop maakten we, binnen het reeds bestaande ontwerp, een aantal verfijningen in ontwerp, kleur en letterfont. Deze aanpassingen in het ontwerp passen niet alleen beter bij de nieuwe stijl van de verpakkingslijn, maar werken ook conversieverhogend.

Vitaliday voerde samen met hun bouwers de aanpassingen op de webshop door en niet veel later kregen we een belletje dat ze het al konden merken aan de conversie. Met een paar mooie foto’s van de verpakkingen en nieuwe door ons opgemaakte headersliders is Vitaliday klaar voor de toekomst! En is Trend een enthousiaste klant rijker.